fredag 17 februari 2012

Livet och jag leker


Cornelis Vreeswijk

Det är fredag. Det är FREDAG! Jag donar och keikkar här hemma för kvällen. Så att jag kan njuta ikväll.
Vad skall jag då jag göra? Först i bastun, sedan får ungarna munkar och limsa och fara till sin egen kämppä. Där får de ha sin sköna hemakväll.
Själv tänker jag dricka och bli lite på fjutsen, lyssna på good old Cornelis Vreeswijk, ta fram mina papper och akvareller och måla. Jag tänker leka att je suis une artiste. Tro mej, det kommer jag att vara ikväll. Så ikväll tänker jag inte vara i den riktiga eller bloggvärlden. Nej, i min egen lilla drömvärld är det som gäller ikväll.

Så nu har jag fullt sjå att få ett lagom bohemiskt stuk på vårt hem. Imorgon får jag sova till en 10 och sedan är det riktiga världen igen.
Hur gör ni för att sätta sprutt på fredagskvällen?

10 kommentarer:

  1. Akvarellerna får vänta, men kanske 2-6 glas någå gott o billigt, billigaste e bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jep, huvudsaken är att det har effekt.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där kan du int göra, gissa om jag är nyfiken?

      Radera
  3. Bastu och god mat, det är min fredag gjord av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra kombination, ännu ifall man blir bjuden på maten.

      Radera
  4. OOOOoooooh I miss cornelis, och du o jag i sommarkvälls solen, med kall öl o bastu.

    SvaraRadera
  5. D låter bra, jättebra :) Fina fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. fredag kl 18 är bäst, allt är framför dej

      Radera