torsdag 23 februari 2012

Skön morgon


Jag om morgnarna
Jag är ledig idag och ungarna har sportlov. Vi är alla lediga. Det är skönt att vakna och veta att ingen har brått.

Vardagsmorgnarna kan vara lite stressande ibland. I alla fall när jag är som en ilsken neandertalare med en träslägga i handen, huga-buga. Ingen skall tala med mej före jag har fått min kaffe och morgontidning.
Sedan har vi ju bara ett badrum och det ställer till problem om morgnarna. Jag och min dotter vill make upa  oss och pojkarna har iso hätä som räcker hur länge som helst. Det kan bli kö ytterom. Min flicka säger att det är därför hon ofta blir försenad till skolan. Hon kan inte förstå varför vi inte får färdigt det andra badrummet. Jag citerar henne.
" Alltså hur svårt kan det vara? "

Hunden är den som alltid är lika glad. Vi har en liten jack-russel, Maja, som hoppar högt och viftar på svansen hela tiden. Maja är världens snällaste och gladaste hund. Oj-oj, så mycket energi.
Någon måste ju hinna ut med henne om morgnarna och det kan också bli en prövning.

Anyway idag är det helt annorlunda. Nu är klockan 11 och tonåringarna sussar ännu högljudd i sina rum, gulligt. En bra sak med tonåringar är att de sover på morgonen. Åtminstone när vi är lediga det är ju sen en dålig sak när vi inte är lediga.

1 kommentar:

  1. Låter härligt fast jag nog inte kan sova länge i alla fall. Är avundsjuk. Gjorde Maja sina bestyr inomhus idag eller har hon lärt sig vilka mornar är sovmornar?

    SvaraRadera