söndag 11 mars 2012

En svart distingerad herrkatt och ett yrväder till hund

I vår familj finns det en svart, gammal distingerad herrkatt, Svartnos och en hund som inte är stilla en sekund, Maja. De skall leva ihop i perfect harmony, haaa, I say.

Maja har vissa lite ofina drag. Hon vill snusa Svartnos i rumpan hela tiden. Detta tycker Svartnos  är ganska så förnedrande. Så Svartnos brukar fly men sidu Maja springer efter och snusar och snusar: va, va va luktar det?
Till sist tvärstannar Svartnos, reser ragg och väser: Nu får det räcka.
Då blir Maja milt sagt hysterisk och skäller gällt ända tills Svartnos höjer tassen, slår ut sina klor och ger henne en rungande örfil.
Ett annat hund-katt par: Gustaf och Ådi
Då måste jag komma och avbryta för då kan det redan börja bli farlig. Stackars Svartnos, kan jag tänka, att inte få en lugn stund på ålderdomens höst.

6 kommentarer:

  1. Perfekt bild att illustrera inlägget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden säger ganska mycket om hurdana katter och hundar är. Var inte du oxå en kattägare?

      Radera
    2. Jepp, två katter. Men jag har växt upp med en hund + katt så även hundar ligger nära mitt hjärta.

      Radera
    3. Jag gillar oxå både katter och hundar, väldigt olika

      Radera
  2. Dom e ääritapauksia ITELLSU, men såhär annors, har dom int levas ihop måånga ååååår ren?

    SvaraRadera