söndag 4 mars 2012

Hur fixa lite kvinnlig fägring

Jackie Kennedy var alltid lika snygg

Säg den kvinna som inte vill vara skön och säg den kvinna som skulle vara nöjd med sitt yttre.

Min tonårsflicka är så skön att det nästan gör ont i mej men tror ni att hon är nöjd? Fult hår, finnar och stor näsa är hennes dom. Själv är jag 40+ så man sku ju tycka att jag har kommit över sådant nonsens. Men nej. Diffus, grå och stor näsa är min dom.
Jag vill se bra ut utan att behöva anstränga mej alltför mycket=lagen om minsta möjliga motstånd.

Det kräver i alla fall lite engagemang. Jag läser tidningar och  modebloggar. Så jag tycker att jag har försökt.
Men nej, jag får inte till det. Jag kan inte med kläder. Jag vill ha en egen stil som inte behöver uppdateras hela tiden, sådär tidlös som Jackie Kennedy.

Jag är inte missnöjd med hur min kropp och mitt ansikte är skapade. Det är det att jag vet att jag skulle kunna se bättre ut. Hur gör ni som alltid ser bra ut?

Ja, ja. Det viktigaste är väl ändo att man är frisk och ren som de sa förr i världen. Sant, sant frisk, ren och snygg är ännu bättre.

2 kommentarer:

  1. med moonboots, brun kostym o tvättad hals. de det som gör susen i musen ;)

    SvaraRadera