onsdag 7 mars 2012

Je suis une artiste

Idag är det akvarellkurs igen. Det är ganska mycket gamyler på samma kurs. Jag trivs med dem. De är så sällskapliga av sej på ett lugnt sätt. Vi pratar om deras barn-barn, om deras förflutna och om tavlorna som vi åstadkommer i ett väldigt lugnt, skönt tempo.

Förra gången måla vi ett stilleben, det var 3 vita byttor och 2 svarta byttor. Det var jättesvårt. I det vita fanns det kallt ljusrött, lila och grönt. Vår lärare är jätteduktig och hon säger att måleri egentligen är att se hur saker och ting på riktigt ser ut.Visst har mina ögon blivit sämre men tyvärr kan jag nog inte skylla på ögonen.

Mitt mål är att någon gång måla en jättestor tavla som jag skall ha i vårt vardagsrum. Där alla kan se den och jag skall vara mallig och säga:

 -Den där tavlan har jag målat.
Tills dess är det en bit ännu men beslutet är fattat.
Agneta Livijn med en tavla och sitt fina porslin

Här till vänster är Agnet Livijn, en av mina favoriter. Hon målar underbart och hon gör också ljuvligt  porslin. Vill-ha.
Kolla mer här:www.agnetalivijn.com.
Jag har nog inte råd att köpa men att titta är gratis (gamylers visdomsord).

Yes, jag lärde mig nu hur jag länkar till länkar. Varje dag lär man sej nånting nytt. Amazing.
Hej-hej.

1 kommentar: