måndag 5 mars 2012

Nojjor

Det finns människor som är paniskt rädda för t ex spindlar. De börjar skaka och svamla ifall de ser en spindel. Bara en bild kan utlösa spasmer, de tror ungefär att spindeln plötsligt blir livslevande och hoppar ut från bilden och klistrar sej fast i deras face.

Inte alls så oskyldig som den verkar vara


Jag förstår dessa människor alltför bra. Jag har nojjor med kaffekokare. Ja, det går bra med strykjärn, pipsaxar,julljus allt som jag i min twisted hjärna tror att skall börja brinna.

Varje morgon före jag far hemifrån så går jag till köket, ser på kaffekokaren, säger 3 ggr att kaffekokaren är avstängd OCH knackar 3ggr i väggen och säger högt: Det är lugnt du kan gå.
Sen går jag.
Halvägs till jobbet börjar jag tveka, jag kommer inte till 100% ihåg om jag stängde kaffekokaren. Jag blir orolig och kan t o m fara hem tillbaka. Ibland kommer jag försent till jobbet
p g a detta. Har nu funderat att jag skall skriva en lapp som jag tar med mej och kan läsa ifall jag är orolig...

Sysslar ni oxå med konstigheter?




3 kommentarer:

  1. Nuchar bara om dynvarskantterna, thats all..

    SvaraRadera
  2. jaa, eller så går jag o kolla om den e avstängd, jääääävla moccamaster, den ställer till besvär. har själv sama nojjor, dock inte lika alvarliga, jag säger helt lungt som jag e , kaffekokarn e avstängd, ibland funderar jag om de var idag jag gjorde det eller va de igår, så börjar jag fundera, o då blir det riktigt dåligt. de står liksom helt tomt o tickar, o plötligt har jag glömt vad jag tänker på. härtills har de gått lungt, kaffepannan e ibland på när jag kommer hem. STÄNGDE DU SJÄLV IDAG? Muahahahahh. Lösning sku ju va att skaff åt sej en kokare som stängs av "attematisk;) ciao bambino

    SvaraRadera
  3. Titi-tuu. Kocko-kocko. Skönt o höra...

    SvaraRadera