måndag 19 mars 2012

United States of America

Det är ganska många av er som läser min blogg som kommer från USA. Är det helt random eller finns det faktiskt någon over there som läser min blogg? Känner jag er? Känner jag nån i USA? Hur har ni i så fall kommit över min blogg? Vem är ni?

Dagens värld är allt bra konstig. Här sitter jag i mitt sovrum och skriver och i samma stund som jag publicerar så kan hela världen läsa min text, ja åtminstone teoretiskt.
Igår såg jag på Utvandrarna med svärmor. Där utvandrar ju svenskar till just USA. Huvudrollsinnehavaren kom aldrig riktigt över sin hemlängtan, hon fick några fjuttiga brev från Sverige, that´s all. Hon fick aldrig återse sitt kära hemland.
Kristina(Liv Ullman) och Karl-Oskar (Max von Sydow)-
en underbar kärleksstory 
Vad försöker jag nu igen berätta? Kanske att idag när vi är bort från våra nära och kära, rent fysiskt, så kan vi ändo följa med deras liv och leverne på avstånd. Vi vet vad som händer dem. Men det är ju inte samma som att få vara en del av deras liv. Visst är social medier bra men enligt mej  kan det aldrig ersätta the real McCoy. Och det vet jag att alla andra tycker så det var ganska onödigt att skriva det.
Men om det verkligen finns någon Amärikka-bo som läser min blogg så skicka gärna en kommentar till mej, please. Jag skulle bli så glad.
Ha det trevligt i snösörjan.

11 kommentarer:

  1. ja e int i USA, men min blogg läser också många därifråm... ?! Har också många från Ryssland.. Kanske de beror på att om du trycker där uppe till vänster på "nästa blogg>>" så kan de komma vadsomhels och varifrån som helst. (de e min förklaring)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, så det är i princip random då? Fuck! Jag som trodde att jag håller på att bli världsstjärna.

      Radera
    2. Jag är så novis i bloggosfären så jag riktigt skäms. Skulle gå in på din blogg men jag hitta inte den. När jag tryckte på din Snoopy-ikon kom jag nog till två bloggar. Men de är väl inte dina, eller..

      Radera
    3. öööö.. ja ha också nyligen börjat... ja har en sida:
      http://memyselfandsnoopy.blogspot.com/

      Radera
    4. joo, alltså den som heter Me,Myself & I är min. Vad är där för en annan blogg??

      Radera
    5. Welcome, sitter du vid datorn då hela tiden:)? De andra bloggarna var sådan du anslutit dej till, bl a min då. Jag är så skarp. Nu skall jag kolla din blogg,

      Radera
    6. Juu,,, sitter dagarna vid datorn..pga jobbet :-) så måste hitta på något roligt att göra "på paussen", när ja slutat röka (10 januari i år)

      Radera
  2. biden däruppe påminner om Kristina från Duvemåla musikalen, fast jag aldri sett filmen, bara hört enskilda arior typ Lysa kvällar, Vildgräs eller Duvemåla Hage, Emigrantvisan oxå (Vi sålde våra hemman å gav oss sedan ut)

    båda skådespelarna associeras i första hand med Bergmans filmer

    mvh,
    Mårran
    ingen anknytning till varken Sverige eler USA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen, Mårran
      Roligt när du kommenterar.
      Det är väl Jan Troell som regissera dessa klart sevärda filmer. Monica Zetterlund spelar horan Ulrika jättebra oxå.Skall ta invandrarna vid ett senare tillfälle. 6 timmar bra film allt som allt, det du är inte så dumt.
      Hej-hej

      Radera
    2. Monica Zetterlund , hur går det: underbart är kort, alldeles för kort. Hon är väl en jazzsångerska, om jag inte tar fel.

      mvh,
      Mårran

      Radera
  3. Javisst, men hon kan nog skådesspela oxå, tycker jag.

    SvaraRadera