onsdag 28 mars 2012

Vad är då en stark flicka?


Kan jag som inte är stark få en stark flicka? Kan jag uppfostra henne till en självständig individ som inte tänker så mycket på vad folk tycker och tänker om henne. Som inte behöver få bekräftelse, som gör det hon vill och anser vara rätt...
Kan jag, som skrävlar och skriker mer än jag pratar, uppfostra en flicka som är ödmjuk, som lyssnar TILL SLUT vad andra har att säga...

Se där. Börja inte dethär inlägget handla om mej i alla fall.

Det är bara det att ibland känner jag mej så otillräcklig. Jag har haft alla chanser i livet att uppfostra min flicka till en stark individ. Ja, det gäller ju pojkarna oxå, självklart.

Vi som föräldrar har det sista,absoluta ansvaret för hur våra barn blir. På det viset att om det går tokigt är det vi, föräldrar, som lider mest. Det hjälper inte att skylla till höger och vänster, vi lider i alla fall. Det är det som är så hemskt. 
Ibland tror jag att jag blir tokig av mina funderingar. Nu slutar jag fundera och börjar äta bulla istället, mycket roligare.
Hej-hej.

6 kommentarer:

  1. nästa gång du bakar bulla.... lägg bild... så får ja drägla :-P när ja låtsas "skarppa"..
    tänkte också komentera, att man behöver inte vara stark hela tiden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja-a, jag vet. Det är ju självklart när du skriver det. Men man kan nog vara bra ändo fast man inte är stark.

      Radera
  2. Hej!

    Vår dotter är bara så bra och fin.Mmmm Hon är intresserad av så mycket, nästan för mycket, hjälper till hemma med byk o så klipper naglarna på hunden, är mån om sitt utseende, följer med i musikvärlden etc. Våa pojkar är också goda.
    Du har gjort det bra. Ha de gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tattis, kanske du har nånting med saken att göra?

      Radera
  3. jag e också ganska bra ;)

    SvaraRadera