måndag 26 mars 2012

Vad skall jag skriva om?

Är en fråga som jag förvånansvärt sällan än så länge ställer mej själv. Jag är helt i världsklass när det kommer till att skriva om ingenting, någon kanske skulle kalla det bullshit. Och sedan när det verkligen händer nånting så skriver jag inte om det.

På lördagen hände det nånting enastående, nånting som faktiskt aldrig har hänt. HELA vår familj deltog i städandet UTAN knirr knarr. Detta kan jag tacka min karl för att han är bra på att aktivera, bra på att vara positiv och bra på att belöna.
Fast belöningen visste inte ungarna om före det var färdigt.

Belöningen var att vi var ut och äta. Vi bjöds på både förrätt, huvudrätt och efterrätt om vi ville. Endast den minsta ville ha efterrätt men vi fick honom övertalad att låta bli. Det skulle ha tagit så länge och vi var så mätta och ville hem.Jag åt vege-mat:polenta med grönsaker, slurp-filibabban!

Denna ljusglimt skall jag sätta i mitt minne på en liten, liten pinne. Sedan skall jag komma ihåg det när jag får spader, antagligen snart...
Hej-hej.


2 kommentarer:

  1. Det är lätt att aktivera motiverade, positiva och glada människor. Som dessutom är tacksamma för lite.
    PS. Vi bjöds från vår kassa, det finns bara en gemensam sådan. Men gott och trevligt var det. Nästan som de börjar låta lite kletigt nu.

    SvaraRadera