måndag 2 april 2012

Hur blev vårt drömhus?

Jag skrev tidigare om hur jag drömde hur vårt hus skall vara. Drömmar och verklighet är sällan så där hemskt lika. Lite som teori och praktik. Det borde gå teoretiskt men praktiskt är det ganska så omöjligt. Kanske det bara är en bitter, gammal fjärt som skriver, jag vet inte.

Jag menar vem bygger idag serveringsgångar, orangeri och rökrum. Nå, ingen. Inte vi heller.  Vi bor i ett hus som man kan kalla modernt frontmannahus. Det passar bra in i omgivningen. Inget skrytbygge. Ett vanligt hus för en vanlig familj.
Vi trivs.
Nå nu vet ni det, hohojaja. Jag har lite idetorka.

4 kommentarer:

  1. Hej hej,

    De kan man ha när barnen flyttat, om dom flyttar.

    SvaraRadera
  2. rökrum....... så lyxit, jag vill å. bygg istället en tidsmaskin så kan vi gå tillbaks till 70-80 talet när tobaksrökare behandlades som människor ännu. O allr dumma regler int fanns för att brytas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyxigt är ordet. Där vi kan röka med stil och ingen kommer och gnäller.... kanske tillsammans med James Dean. Varför, åh! varför kan inte rökare få röka ifred? Jo! ja vet PASSIV RÖKNING. Ni tror att ni skall dö ifall ni blir utsatt för passiv rökning. Kom ihåg att sätta på cykelhjälm när ni far och cyklar. Borde kanske istället skriva ett inlägg...

      Radera