tisdag 17 april 2012

Jonas Gardell är rolig

Från google
Att twittra är så in har jag förstått. Och jag är nog så out när det gäller det. Vet absolut ingenting. Orkar faktiskt inte ta itu med det just nu. Jag har ju just börjat blogga och jag kan faktiskt fota och få in fotona på bloggen. Alltså jag har lärt mej så mycket teknik som jag aldrig tidigare har lärt mej. Gott så!
Jonas Gardells "twitter"bok är rolig. Han spelar fan med svenska politiker. Mycket av det förstår jag inte. Jag är inte så insatt i svensk politik, inte i finsk heller om jag skall vara ärlig. Men jag tycker överlag om att människor i hög ställning får sej en känga nu som då. De hör liksom till deras arbetsbeskrivning. Eller svenska kungahuset.  Jag vet inte om man skall spela fan med monarkier men om en kung beter sej som svenska kungen har betett sej får man nog stå ut med lite spe, eller hur. Ett citat från boken:

"En kung skall inte svara på frågor om sexklubbar. Han skall omtala sej själv i vi-form och möjligen då och då säga: Av med hans huvud!"

Däremot skriver han ingenting illa om Viktoria bara t ex det här:

"Kronprinsessan gravid. Mark fick just något som måste kallas en  royal orgasm."

En bok i min stil. Det tog 30 minuter och läsa och jag flina som ett fån lite nu som då. Hullulla on halvat huvit.

8 kommentarer:

  1. Jag tror denna bok är bra, trots att jag inte läst den. Men kanske jag får låna någongång? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst! Har lånat den från bibban men det tar faktist inte länge att läsa den.

      Radera
  2. Hej

    På tal om kungar o celebriteter.
    Hullulla on halvat huvit... och pitten e ingen leksak.
    Ha de bra gott folk.

    SvaraRadera
  3. Jonas Gardell är så sjukt rolig! Bara för hans twittrar skulle jag kunna tänka mig att börja twittra själv. Min favorittwitter är nog "Ärligt, kvällspressens relation till sanningen är som mitt rövhål: beundransvärt tänjbart." hahaha!

    SvaraRadera
  4. alltså... läs denhär rubriken.. den får mej att skratta varje gång. Ännu tillochmed på sport sidan... *fniss*
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.878653-pippa-snabbare-an-kungen

    SvaraRadera