tisdag 1 maj 2012

1 Maj 2012

Gammal sosse-propaganda

Vappen är inte bara studenternas fest utan oxå arbetarnas. Åtminstone var det. Tycker nog att arbetarna skulle kunna ta lite större plats i vappen firandet.
Jag har alltid haft en litet romantisk bild av arbetarklassen. Fallit för det där workingclass-hero legenden.

Det var faktiskt min karl som fick mej att inse vikten av att ha en boss på platsen. Jag hade naiva föreställningar att det bara var arbetarna som gjorde det värdeförhöjande arbetet i sann Marxistisk anda. Och att alla bossar var cock-suckers som tog vad som egentligen hörde till arbetarna. Lite så där förenklat trodde jag.

Hi-hi, men som tur är jag inte lika enkel idag mera. Men mitt hjärta klappar ändo för vardagens riktiga hjältar i mitt tycke: ARBETARKLASSEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar