fredag 18 maj 2012

Borgå snäckan

Att bo och leva i Borgå är inte alls dumt. Nära till huvudstaden och småstadsidyll i samma paket. Gamla stan är inte så dum, så har vi ju en konstfabrik nu för tiden och och ....

Men en sak som suger. Försöker vara lite trendig här. Suger används ganska mycket. Jag tycker att uttrycket suger = det är "leidot". Men så är jag också snart en gamyl som kanske inte skall uttala mej.

I alla fall en sak som suger är Borgå snäckan(snigeln). De finns överallt, örk! Ibland knastrar det under fötterna när man går. Örk.
Idag morse skulle jag på min morgontobak. Då tog jag livet av kanske 20-25 sniglar bara sådär. Hur mysigt är det? Örk!
Sniglar i mitt lilla paradis, i min vackra trädgård. Örk!
Jag får vara glad att det inte är mördarsniglar för då skulle de vinna, jag skulle flytta.

2 kommentarer:

  1. Ja gillar inte heller sniglar, varken i trädgården eller på matbordet. :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, skulle inte kunna tänka mej ens att äta de små äcklen. Örk!Örk!Örk!

      Radera