onsdag 16 maj 2012

Highlights på min minisemester

Vårt hotell var riktigt bra. Mitt i röda kvarteren fanns vi genast där det hände när vi steg ut från vårt mysiga hotell, Old Quarter.
Morgonmålet var underbart, ganska lite. Mjukt stekt ägg så gulan dallra som min bakdel efter en lat dag, slurp. Färskpressad juice så god att jag knappt ville dricka upp den för då är den ju slut.

När vi anlände berätta de åt oss att ifall vi röker på rummet så måste vi ha fönstret upp. Och ATT jag rökte överallt. Ingenstans sura miner för det. Jättetrevligt.
Shopping! Ett sant nöje i Amsterdam. Köpte allt möjligt, omöjligt, onödigt och helt underbara saker. Återkommer till det.
Brist på säkerhet. Låter kanske lite konstigt. Men personlig frihet innebär oxå personligt ansvar. Jag menar t ex överallt fanns det serveringar vid kanalerna men ingenstans fanns det fula säkra staket. Ifall man inte passa sej så föll man garanterat ner i kanalerna.

Jag hoppas att Amsterdam aldrig ändras. Staden känns som en jättestor Circus! Både positivt och negativt är det att det finns så mycket turister. Köer överallt men de drar ändo ganska bra. Till Madame Tussauds köa vi kanske i 15 minuter. Helt ok.
Här kommer ett urval tosi underliga foton från Madame Tussaud.
Trevlig Kristihimmelsfärdsdag.




2 kommentarer:

  1. ja de hoppas jag med att de inte ändras, vart ska man då börja resa, de finns inte en plats på jorden som e som Amsterdam. på någo vis så oförstört stört land ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oförstört stört land! Det är riktiga visdomsord. Bravo.

      Radera