onsdag 23 maj 2012

Jag lovprisar dej o kära trädgård

Jag har inte haft tid att blogga idag, ungefär så. Jag har inte tagit mej tid att blogga är kanske närmare sanningen. Imorgon skall jag skriva om min kära trädgård.
Den är alltid där, den är alltid trogen. Ifall jag missköter den blir den ledsen och slokar men den är aldrig jävlig och den glömmer aldrig bort mej. Min trädgård är som hunden. Min bästa vän.

Det var lite melankoliskt det där, kanske jag är lite melankolisk ikväll.
Ny dag imorgon.

Ikväll kommer det Borgen på TV, handlar om Danmarks statsminister. Jättebra serie. Fast danskan är obegriplig.

Till vänster.
I min trädgård blommar vintergröna och pärlhyacint i perfekt harmoni, ingen disharmoni så långt ögat kan nå. Jag lovprisar dej o kära trädgård.

2 kommentarer:

  1. min trädgård hahah om man kan kalla den ti sånt håller på att bli oppslukad av ogräs o maskrosor, men maskrosor e ju o en blomma så där har jag lyckas,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du lyckats. Tycker nog att det är bra med en trädgård som inte kräver alltför mycket isynnerhet ifall man inte är intresserad. Trädgårdsarbete skall vara lustfyllt.

      Radera