torsdag 17 maj 2012

Mommo-tillvaro


Lite "silmäruoka"
Jag uppskattar verkligen hålligång men jag uppskattar oxå när det är lugn och ro. Idag har det varit lugnt och rofyllt.

Vi var till landet och tvätta vår båt som vi snart skall sjösätta. Det var supervackert och varmt. Sen drack vi kaffe och åt hembakade bulla på terassen. Guuud vad det var skönt. På radio kom det först väderleksrapporten och sedan gudstjänst.

Jag blev kvar och lyssna på gudstjänst. PÅ GUDSTJÄNST, lite otippat kanske. Men jag tyckte att det var så skönt. Jag kunde inte stiga upp.
Jag har alltid tyckt om när det läser väderleksrapporten på radio. Det är tryggt, mommigt och så är det nånting muministiskt över väderleksrapporter.

Syd-sydost, 2 meter i sekunden, sikten bra....

2 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker också om att lyssna på FNB rapporter och väderlek. Det påminner mig alltid om min farfar när vi var ute i skärgården i deras stuga om sommrarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, just sådär. Du var lite som Storm-Stina där;)

      Radera