onsdag 16 maj 2012

Narcisser och tulpaner

Just nu blommar det 208 narcisser och 174 tulpaner hemma hos oss. Jag orka inte räkna hur många tet-a-tet narcisser/ pärlhyacinter det var. Tycker ni att det låter mycket? Det är det inte.

Eftersom jag har så stora rabatter så ser det inte alls så mycket ut. Jag har strött ut blomlökar i stråk i rabatterna precis som Hannu Sarenström. Så det ser mera ut som små ljusglimtar i den stora gröna massan.

Jag kan tyvärr inte ta foton som skulle göra rabatterna som helhet rättvisa. Måste fråga min syster som är bättre utrustad vad gäller kameror.

Men jag säger nog som en av mina kaverin brukar säga:
Det är så vackert att jag blir nästan religiös.

P.s Följande sort som gör entre är Allium, 50 st. 50 cm höga klot utströdda i mina rabatter. Mamma Mia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar