torsdag 21 juni 2012

Akut spunk

Vi skall bygga ett garage. Det skall sökas bygglov och av en anledning som jag inte orkar här förklara(den är så lång och dum och helt onödig) så skall vi i alla fall ha undantagslov! Grrrr!

Är det nånting som jag får akut spunk med är det byråkrati och bilagor. När man ansöker om bygglov är det BARA byråkrati och bilagor det handlar om.

Eftersom min karl inte är hemma så är det ju jag som skall sköta det. Senast han stack gav han mej instruktioner vad jag skall göra.
Bla, bla bla gick han an som jag skulle vara förståndshandikappad. Den och den kartan så och så många kopior, lantmäteribyrå....  jag orkar inte lyssna på honom.

Igår kom han hem och fråga med ett smile om jag har fixat bygglovet. Han visste ju svaret.

Kom just hem från tekniska nämden. Nu har min karl satte de bygglovsmaskineriet igång. Han avslutar allt med att med ett smile öppna sin mun när vi ännu var där i tekniska nämden.

Jag avbryter honom tvärt med att säga:
-SÄG DET INTE! Du behöver aldrig mer prata. I dethär äktenskapet är allt sagt tusentals gånger;)

Han ba: HA-HA-HA!

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ni e gulliga :)
    Ja, jag gillar inte heller all byråkrati. Och just man tror man har alla papper, nej då behövs det något till. Och det kunde inte ha sagts första gången?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad midsommar. Tar en paus från byråkratin nu.

      Radera
  3. jo fuck it, om man får säga,när jag sku lämna in våra viktiga papper ti byggnadslovet, fattades de ett papper, då sa den där vip personen som satt på andra sidan av skrivbordet att, "int blir de nu ti någo" hög gravid som jag var då, börja jag störtböla som en baby, där fick han så han teg, int va de så farligt, jag kunde hämta den viktiga lappen senare sa han då, så viktig var den höhöhöh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gråt är effektivt men skall inte användas för ofta.

      Radera