måndag 18 juni 2012

Bråkstakar och annat smått och gott

Bråkstakar satt på plats

Har gula nån sort variant av ranunklar i mina rabatter som står och bråkar. Är i sej väldigt vackra men passar inte i sammanhanget. Detta har jag sett på i många år och förargat mej över dem. I år tog jag saxen och klippte helt sonika bort dem.
Satt dem i en vas och nu, NU, är de i ett rätt sammanhang. En jättebukett med livsglädje. Lyser upp hela vårt finrum.

För mej är det lyx att alltid ha blommor i vas, alltid. Nu på sommaren är det ju lätt att förverkliga men på vintern kan det bli dyrt. I synnerhet när jag har en förkärlek för stora, vilda, doftande buketter.

Därför köpte jag när jag var i Amsterdam blommor av papper? Så jättegulliga. Tyvärr doftar de inte.
Det är Jurianne Matters och hon har mycket annat trevligt som ni kan kolla på hennes hemsida.


På tal om Asterdam så köpte jag en bok. Ibland köper jag böcker bara för att de har en snygg pärm????
Och denhär boken köpte jag därför. Visst är det en snygg pärm och visst är titeln lite rolig? Passar bra som en Amsterdamsouvenir. Boken i sej var så där...

Har nu lyssnat på Brandi Carliles The Story 1 000 ggr och nu skall jag lyssna på den 1 000 ggr till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar