lördag 16 juni 2012

Karl-Uno 17 år

1 vecka gammal baby och mamma

Idag fyller Kalle 17 år. Ett karla-början men fortfarande ett blankt papper i mina ögon. Vad skall det bli av honom, vad vill han bli, vad har han för drömmar om sin framtid.
Själv säger han inte så mycket när jag frågar. Tycker mest att jag frågar för mycket att jag beter mej som en höna.
Att bli mamma är det mest omvälvande händelsen i mitt liv. Kan inte förstå att jag har varit mamma i 17 år och ännu har jag inte blivit ett dugg klokare.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Japp visst växer dom varje dag. Minns så väl när han som liten svamphuggare brydde om och skötte om sin lilla syster, som storebror. Idag är han väl ett "spjut" på 176cm?? Midjeomkrets 45cm?? Men som du säger han håller väl inne med informationen vad han skall göra när han försörjer sej själv och, gulp, sina egna barn. Klok och vis är du nog. Hur var det?? klok när man kan mycket och är förståndig och vis när man lärt sej mycket av erfarenhat. Egentligen synonymer. Lärt sej mycket och har lätt att lära sej. Han har ännu militärtjänstgöringen framför sej:) Med ett blankt papper framför sej kan man måla stora drömmar. GRATTIS KALLE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken författare du är. Fint och vackert skrivet.

      Radera