torsdag 28 juni 2012

Ying och Yang

Fotot är nu vad det är, men kan ni urskilja vad jag menar,
fattar ni?
Gillar dedär yingochyang- pratet. Hur det skall vara lite kvinnligt/manligt, fult/vackert, dumt/snällt i alla/allt.
Kan hända att jag skämmer ut mej totalt nu. För jag vet ingenting om ying och yang, inte ens hur det stavas, det är bara vad jag tror. Orkar inte kolla upp det heller.

Många trädgårdar är sådana gräddbakelser, så också min. Försöker hela tiden tillföra lite maskulinitet till den. Tycker att städsegrönt och tydliga former är det, maskulint.

Älskar buxbom men tyvärr är den inte härdig i mina trakter. Så jag har försökte med björkspirea. Att formklippa den. Lyckats ganska bra. Mycket arbete eftersom björkspirean växer betydligs snabbare än buxbomen. Det har jag gjort idag: formklippt och fått i ryggen.

Nu regnar det, så jag dricker kaffe och äter bulla, slurp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar