tisdag 17 juli 2012

Stockholm


I Stockholma fanns bl a these beauties. Örk! Vedervärdiga!
I Stockholm körde vi till Saltsjöbaden för att kolla in Solsidan. Mamma Mia vilka villor och vilket läge. Sedan var vi till Rosendals trädgård och gick på stan. Tyvärr hann vi inte till Åhlens. Där har de så fina grejor.
Sedan kom vi hem med båten. På båten var de två japanska kvinnor som handla kosmetik. Kassaflickan himla med ögonen och sa sedan högt och tydligt medan de ännu packade ihop sina inköp:

-De köpte kosmetik för 1 400 euro.
Konstig attityd på den kassaflickan. Vad har hon med det att göra vad folk gör med sina pengar?

I vår hytt hände en liten episod värd att nämnas.
Jag satt i allsköns ro på tuppen när min karl vrålar:
-Förbannade unge skall du ha stryk?

Att jag fick brått att dra upp byxorna. Jag måste ju få tyst på min galna karl som skriker så att det hörs över hela båten. Ha-ha, det var ganska snabbt övergående utbrott.

2 kommentarer:

  1. ja sablar,va hadd hon med det att göra ;/ va de då som han fick järnstigan i huvu som han vråååla?? de måtte ha tai sjukt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jo, säkert tog det sjukt. Men att skrika som ett dåber? Vad är det för stil.;)

      Radera