söndag 26 augusti 2012

En grind till Blomsterriket

Kommer ni ihåg i Narnia när barnen far in i ett skåp och en ny värld öppnar sej för dem. Lite den känslan vill jag ha i vår trädgård.
Utifrån sett skall det se ut som vilken egnahemshustomt som helst men när man öppnar grinden skall man sugas in i Blomsterriket. Det är ju bra att sikta på stjärnorna.

Grinden har vi och mera blommor kommer det hela tiden. Men det finns ett litet problem i Blomsterriket, min karl.

Han blir så nervös när ungarna inte stänger grinden. Jag tycker att en öppen grind är välkommnande men han tycker det ser slarvigt ut. Så nu har fanskapet skruvat fast grinden så att man inte kan öppna den alls.
Hans enda kommentar var att vi inte i den här familjen kan använda en grind!
Svårt att sugas in i blomsterriket när man inte får upp grinden ens.

Oh, familjeliv! It´s killing me.
Grinden som för alltid är stängd





Vind- och skuggspel

Blommar fortfarande generöst i Blomsterriket

Hösten annalkar



3 kommentarer:

  1. Jaa, som Narnia vill jag också att min framtida trädgård också ska vara. Och garderoben också för den delen.

    SvaraRadera
  2. nå men de ju lätt att skruva opp sen när den e färdig. Du, jag kan låna min karls akkuborrmaskin o fixa de för en sprallig belöning ;)

    SvaraRadera