onsdag 7 november 2012

Min hälsosamhetshistoria

Jag har aldrig bantat. Det är inte min grej. Med maten leker jag inte. Jag tar maten på dödligt allvar.

Men jag börjar ett nytt liv ganska ofta. Jag börjar inte banta. Jag börjar framförallt ända mindre och kanske pikulite hälsosammare. Jag brukar oxå minska med tobaksrökningen och alkoholanvändningen.

Jag vill röka max 5 cigaretter/dag, använda alkohol, alltså lite, ähum, mer högst 1 gång/månad. Ni vet så att jag blir, ähum, påverkad. Annars får jag nog smutta lite grann högst 1 gång i veckan. Vidare vill jag träna varannan dag, så att jag får svetten fram.

Med ett hälsosamt liv vill jag oxå behärska mej själv lite bättre. Jag önskar ta ett steg tillbaka och mera lyssna på vad folk har att säga istället för att själv babbla skeida hela tiden. Jag vill alltså bli lite klokare, begrunda mera, filosofera, ta det lite lugnt men ändo vara jävligt effektivt med t ex städning.
Jag vill läsa mera och så vill jag fika mindre. Jag är ett bullamonster. Jag vill vara snällare, säga
snälla saker till människor naturligt. Jag låter alltid som Muminpappan när jag skall berömma nån.

Jag vill likna Selma Hayek eller Kate Moss. Jag vill jobba som trädgårdsmästare. Jag vill kocka god mat, jag vill leva till ca 90 år. JAG VILL VARA FRISK, MENTALT OCH FYSISKT, det är nog det allra, allra viktigaste. Jag är världen pirrpåsa när jag har ont.

Månne jag hade allt med. Skrev bara rakt av och detta kom jag på att jag vill.
Låter det inte underbart?

 

Selma Hayek och Colin Farrell i en jättebra, fin, vacker film.

4 kommentarer:

  1. jaa vem vill int va det, har själv lite sama problem,men jag provar alltid banta, men de funkar max 2 veckor i gången, men de alltid bra att börja, du var här hos mej just, jag var int hem var o visa ebba till mira, jag gillar frida av selmas filmer, hon e så snygg, adios seniorita

    SvaraRadera
  2. Hej
    Du skall inte säga fika säg dricka kaffe och äta bulla klämma....
    DU skall leva till över 100 och du är bättre än Selma H fast hon e rätt het hon också. Fortsäät med ditt ombytliga livssätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj-då, jag rodnar. Det stämmer jag dricker nog kaffe och äter bulla, inte bulle.;)

      Radera