torsdag 22 november 2012

Tage Andersen

Tage Andersen
Bild: fusionsflower.com


Vi skall till Köpenhamn i mitten på december. Då skulle jag hemskt gärna vilja besöka Tage Andersens boutique/museum nära Kongens Nytorv.
Vem är Tage Andersen?
Han är nånting utöver det vanliga, en blomsterkreatör, han  har en enorm samling av kamelior. Hans utställningar skall vara oförglömliga. Såhär skriver min trädgårdsguru, Hannu Sarenström, om
"Tage Andersens illusoriska världar, bortom alla dimensioner."

" Det var Tage Andersen som gjorde storstilad entré, och när släpvagnarnas sidluckor stod på vid gavel fick jag precis samma känsla som i Köpenhamn, ett tittskåp lastat med svimfaktoriskt överflöd! Faktiskt kändes det också ungefär som den gången när Rolling Stones äntrade Göteborg och spelade på ett fullpackat Ullevi."

Ett stycke från Hannu Sarenströms bok Trädgårdsmagi.

Detta vill jag inte gå miste om. Tyvärr är mina förväntningar så höga så jag hoppas att jag inte blir besviken.
That's it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar