lördag 24 november 2012

Too-ticki

Too-ticki har likadan klädsmak som jag.

Vem tycker du mest om i Mumindalen, har du nån favorit? Många verkar gilla Lilla My och Snusmumriken.

Jag tycker mycket om Sniff fast jag önskar ju att jag inte är som han. Han har så mänskliga drag fast de är ju inte så fina som man ju skulle önska att man själv var. För vem vill vara rädd, snål, avundsjuk? Och vem är inte det?

En annan som jag gillar väldigt mycket som har många fina drag är Too-ticki. Känner faktiskt lite igen mej själv i henne. Är det inte så att Toves partner är Too-ticki?
Så alltså drar jag sådana slutsatser att Tove Jansson skulle tycka om mej ifall vi träffats eftersom Tuulikki Pietilä och jag är lite likadana.
Aj vitsi, vad jag sprätter med hängslarna nu.

Fortsättning om Too-tickis liv och leverne följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar