torsdag 20 december 2012

5 dagar till julafton

Bara att sätta in den sista växeln. Varje dag gör jag nåting för att få allt gjort. ( de förra inläggen var en tillfällig svacka som jag nu som då ramlar i).
Jag "slarvar" lite: jag köper färdiga lådor, pepparkaksdeg, sillar. Ja, in princip köper jag allt färdigt. Måste köpa en skinka, vår storleksskinka(5-7 kg) brukar först ta slut.

Idag städar jag grundligt nedre våningen så att jag eventuellt bara dammsugar ifall det behövs( jepp, jag har dammsugspåsar igen).

Städar nu städskrubben. Ifall jag skulle hitta en död elefant vore jag ej förvånad. Tror att det i detta hushåll bor 300 Pettsons: man kan aldrig veta när man behöver en död elefant.

Torkar damm. Tack och lov har vi inte så mycket prydnadssaker. Inte min grej: varken dammtorkande eller prydnadsaker.
Har såna där dame jeanne-flaskor, som är alldeles förskräckligt smutsiga inuti (sagt med Filifjonka-röst) men jag anser att det är överkurs: de får vara skitiga.

Och ikväll kommer min karl hem och hem nästan 2 veckor. Oh, jee!

Det var det.

1 kommentar:

  1. man ska int ta så stress, då blir de stress o då blir de ju så eländigt, jag städa med, de va fint i 5min när ungarna va på sina rum, nu ser de lika ut igen, ebba drog ner hela jäääävla julgranen de var vatten o barr överallt wildan var våt, o de , for ca 1liter vatten under vår bokhylla, den får man int bort om man int tömmer o skruvar isär hela skitet, så hoppas att de int börjar svälla någors pga fukt, bara i sovrummet hahahha

    SvaraRadera