måndag 10 december 2012

Om skönhetsoperationer

Vi prata med min syster om skönhetsoperationer. I Helsingfors lär man kunna göra en dubbelhakeoperation för 800 euro, med lokalbedövning. Vet inte om det stämmer borde väl googla.

Men som ide betraktat måste jag erkänna att jag är jättefrestad. Jag kan leva med alla mina skönhetsfel men inte dubbelhaken. Jag bara ogillar den så himla mycket. Allt mellan min mun och bröst är diffust. Vet inte när ansiktet slutar och brösten börjar. Det är bara en underlig massa. Så himla F U L T.

Ifall min dubbelhake skulle försvinna, POFF bara, så skulle jag själv mejslas fram. Min profil skulle vara lika viljestark som alltid annars. Jag skulle ge ett vaket, piggt intryck.
För 800 euro. Ja tack, ett stycke åt mig.

Kanske jag överdriver. Sett ur ett större perspektiv har min dubbelhake ingen betydelse. Fast sett ur mitt perspektiv, när jag ser mig själv i spegeln skuffar jag automatiskt huvudet fram för att jag inte vill se DEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar