fredag 18 januari 2013

Försöker lära mig att tycka om te

Utan framgång. Jag är och förblir en kaffedrinkare. Tycker bara att te smakar smaksatt, varmt vatten. Eller oftast är det så hett att jag bränner käftamentet. Det smakar inte direkt illa... men jag gillar alla dedär grejerna som hör till tedrickandet.

Men nu har jag i alla fall köpt te för att förpackningen såg så snofsigt ut. Nu skall jag i alla fall dricka upp den här förpackningen.

bild:lifesreplay.com
Förpackningen har självklart betydelse. Fast frågan är hur mycket extra kan jag betala för en fin förpackning?


bild: tesco.com
Clipper har oxå kaffe. Fast storkonsument som jag är näms kan jag inte köpa det alltför ofta.



4 kommentarer:

  1. te smakar ingenting tycker jag, när jag var gravid tyckte jag om det, de finns så kivoga juttur som du sa, alltid har dom fat med. Tror jag ska börj drick kaffe me fat, så blir de lite english över de, eller så hjälper jag dej att drick opp dit te, så e de tea foor two. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tea for two blir bra. Och att mitt tea blir uppdrucket.

      Radera
  2. Nu blir jag nyfiken, vilka alla grejer hör till tedrickandet? För mig krävs en kopp, tesil, te ch varmt vatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha. Ungefär det som det krävs för dig.

      Och kanske en fin kopp, en rak rygg, fina små bakverk eller scones med god marmelad, brittiska, och gärna mycket pengar sedan många generationer tillbaks.

      Radera