söndag 3 februari 2013

Melankolisk förmiddag

Hela förmiddagen var jag melankolisk, det var synd om mig skall ni veta.

Min flicka föreslog att jag skulle hjälpa henne att byta rum med sin bror. Sagt och gjort. Det har jag gjort hela dagen. Jag har fortfarande nattsärken på och inte tänker jag ta av den heller mer.

Rummen blev fina. Min yngsta tog bort alla småpojkssaker ur sitt rum och istället fick hans ishockey grejer de finaste platserna. Det blev riktigt ett grabbrum och han är jättenöjd.

Min flicka satt ett jättetygsjok på väggen av Marimekkos Kulkue och det blev fint, gillar tyget.

Bild: finnishdesign.fi.
Jag kan ej fota nu när jag ingen Iphone har. Men visst är tyget fint.

Nu är det råddigt över allt förutom i deras rum då. Det var den söndagen och den kommer aldrig mer tillbaks. Jag är inte melankolisk mer.

2 kommentarer:

  1. tack för pojkgrejorna, allt som kommer från max e coolt för mina grabbar, tänka sej, när jag kom på kaffe för att kolla di nya rummen. VAD hade jag på mej, jo pyjamasen, då hade jag vart ti förskolan o stan o handla o världen runt höhhö, visserligen hade jag utebyxor på mej, men hem hos dej, var vi lika som bär hahahah o åt schokooolaaade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-ha.
      Pyjamas och schokooolade är en bra kombination.

      Radera