tisdag 12 februari 2013

Min surrealistiska värld

Inte för känsliga personer.

Sura, starka, frätande syror har tagit över min kropp. Kroppen krampar och slappnar av, krampar och slappnar av.
Jag drömmer om jätte smilyes som grinar upp sig som dödsmasker och jag faller i deras gap.
Nån skriker: Jag missar högmässan! (fast det var visst på riktigt och jag fick ett hysteriskt skrattanfall. Har aldrig hört  just de orden i vårt hus förut).
En explosion och jag förvandlas till en miljon partiklar. DaCapo skriker djävulen och BOM jag förvandlas till två miljoner partiklar. Till sist är jag endast ett rövhål i universum.

Jag viskar knappt hörbart: blåbärssaft, jag vill ha blåbärssaft.


Picasso: Girl with a Mandolin Fanny Tellier
Känner mej ungefär så
Visst lät det lite poetiskt?




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. ;) fast det var en pärs att vara sjuk.

      Radera
  2. min katt heter pucko höhöhöö, nämen jag vet va du menar, de just som man säger ibland att man int sku bli förvånad om en elefant eller enögd jätte sku passera förbi, de så space hahhah. JO säger som Maggie om orden ti tavlan, de va mitt pjick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du förstår, för jag har sidu lite svårigheter.

      Radera