tisdag 3 december 2013

Blodtörstig

Ibland kan diskussionerna blir bra underliga.

Jag är av gammal vana väldigt rädd för vargar och björnar. Fråg int mej varför, säkert nån moster som skrämt mig när jag var liten.

Vi diskuterade i alla fall IGEN vad man skulle göra ifall man skulle möta en varg. Jag konstatera att det kan väl inte vara svårare än att möta en hund. Den är ju ungefär lika stor.

Tänk nu ifall vargen skulle sätta tänderna i mitt magra arsle, jag skulle svänga om och ta ett stryptag om vargen, så skulle jag göra.
Det kan väl inte vara så svårt att ha ihjäl den resonera jag.

Fast vargen är väl ganska blodtörstig konstatera min syster. Och fortsatte torrt att du är väl ännu mer blodtörstig. Stackars varg.

3 kommentarer:

  1. Fast vargen är väl ganska skygg har jag för mig. Jag träffade på en varg en gång med en kompis och jag såg den inte ens och då var vi tre meter från den. Jag var så inne i att var jag satte fötterna för det var supersnöigt och sådär hemskt. Men vargen bara vände om och gick in i skogen när den såg oss.

    Och om man träffar på en björn har jag hört att man ska lägga sig ner och låtsas vara död. Som att man skulle ha nerver till det.

    Bäst är ju att inte träffa på nåt av det alls kanske :)

    SvaraRadera
  2. eller som vi en gång tänkte, tänk om de kommer en dåre emot på gatan vid ån, o bara kastar i dej o försöker trycka ner dej. endel blir ju helt paff o kan int göra någo, men int jag o du, den dåren vet nog int vem den satt klorna i ;) för blir man rädd, blir man kanske lite aggressiv o dränker jäveln före den lyckas ;) hahahahahahah hur roligt jag har varje gång jag talar om den hahahahah

    SvaraRadera
  3. Linda, herregud du har träffat en varg! Gulp. Förresten trodde jag att vargar lever i flockar att det är bara typ sjuka/utstötta vargar som lever ensamma.
    No problem för mig att leka död vid möte av björn. Det måste antagligen stämma för alla pratar om det.

    Klara, precis. Bah för att bättre fly än illa fäkta. Neeehej, anfall är mitt bästa försvar.

    SvaraRadera