fredag 20 december 2013

Stockholm

Har varit till Stockholm igen. Det var bra igen.

Vi var på teater, på Dramaten för första gången. Vi var och titta på Fanny och Alexander. Jättebra. Stycket tog 3,5 timme och jag skulle ledigt ha sett 3,5 timme till. Jag gillar verkligen Fanny och Alexander och brukar varje jul kolla det från DVD.

Jag framför Dramaten i min fina filifjonka-kappa, ett loppisfynd.


Vi var och äta jättegoda hamburgare på Melker Anderssons Vigårda restaurang på Norrlandsgatan 13. Slurp.

bild: vigarda.se

bild: vigarda.se
Vi var och fika på Helin och Voltaire på Rosengårdsvägen  14, Djurgården. Systrarna Voltaire är en favorit. De har en jättefin avdelning och restaurang på PUB, vid hötorget. Allt de saluför väcker habegär, åtminstone hos mig.

bild: helinvoltaire


Svenskarna kan det här med mys och koncepttänkande. Allt är så fiiiiin, gott och mysigt.

På hemvägen satt jag i loungen och drack vin, blev lite småfull och pratig av mig. Fast det går ju inte alls för sig. Alla är väldigt tysta och dämpade och alla är karlar. Varför är alla affärsmän karlar?

2 kommentarer:

  1. oj va de ser mysigt ut, man vill ju själv med göra en massa grejer när man ser bilder på sånthär, kanske vi kan lite imårrn när jag hämtar wilda till er. Loungen rockar har suttit en gång där tyst o smutta vin me dej o din karl. då var vi å ända kvinnorna. trevlig helg sug o svälg ;)

    SvaraRadera
  2. Nå myysigt var det. Hela Sverige är mysigt.

    SvaraRadera