måndag 10 mars 2014

Ett porträtt

Vi skulle öva oss på den svåra konsten att måla ett ansikte.

Ett ansikte är svårt, ögon är helt omöjliga. Det är väldigt lätt hänt att ett ansikte blir förvridet så att det är en galning som stirrar på en från målningen.

Här är i alla fall mitt porträtt. Jag är ganska nöjd. Det ser i alla fall ut som en människa. Jag gillar också de lite torra/tunna penseldragen. Ser nästan ut som jag har målat med färgpenna men det är alltså oljefärger.

Lägg till bildtext



7 kommentarer:

  1. Wow! Vilka färger, vilken ljusbehandling, vilka penseldrag. (o det säger jag inte bara för att vara snäll). Det där är en sorts tavla jag gärna skulle ha på min vägg.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad man blir glad för din skull. Jag försökte tänka vems stil det liknar, Munchs skriet lite kanske, Wardi som du beskrev tidigare men inte samma ljus, Zorn ser jag men det är mer en önskan en dröm, nej det liknar förstås ingen annan. Det är din stil, din prekonstnärliga tidsepok. Ansiktet har fina drag. Keep on...

    SvaraRadera
  3. Så fint målat! Jag kan inte måla/rita och är riktigt imponerad av ditt verk. Kram Stins

    SvaraRadera
  4. Maggie, tack skall du ha. Jag blir så glad att du gillar.

    Magnus U, min prekonstnärliga tidsepok låter proffsigt. Det är ju precis så fast jag inte själv visste om det och tack för dina uppmuntrande ord.

    Stina, tack, mycket handlar om intresse och övning.

    SvaraRadera
  5. ingen stirrande huligan isåfall, jätte fin, den e just din stil

    SvaraRadera
  6. Verkligen en jättefin målning. Färgerna och kvinnan. Jättebra gjort!

    SvaraRadera
  7. Klara och Linda, tack så mycket. Roligt.

    SvaraRadera