fredag 14 mars 2014

Kvinnokroppen

Vi målar/ritar  för det mesta av levande(öh, inte död alltså :)) modell. Tyvärr har vi inte en endast gång haft en manlig modell. Ingen jämlikhet här inte.

När man målar/ritar lyser ens personlighet igenom. Det syns också  i mina verk. Jag vill inte försköna kvinnokroppen.
För mig är en kvinna så mycket mera än bara en prydnad. Jag tycker om kvinnor som är starka, som har livsglädje, som bejakar sin kropp.... vem gör inte det förresten?
Tänkte visa några av mina glada krokin. Jag älskar brösten som dansar och magen som är yppig. Det är så jag ritar.
Blir ni glada av dessa krokin eller tycker ni att jag spelar fan med kvinnokroppen?





5 kommentarer:

  1. jag blir åtmintone glad att se naturliga, sköna kvinnokroppar

    SvaraRadera
  2. Hej, så du har träffat mina yrväder :D hoppas vi råkas nåttag där, sku va roligt o prata lite :)

    SvaraRadera
  3. Vad bra Klara.
    Livet på Sjögård, det gör vi säkert. Jag kommer att vara med senare. Skall hjälpa till med scenografin.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar ju kroki, så det här är jättekul att se. Du är så duktig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeee, tack. Tycker själv att de är så roliga.

      Radera