måndag 21 april 2014

Stockholm in my heart

Jag har varit i Stockholm och det här gjorde jag där, i kronologisk ordning:

Ulriksdals slott, Rosendahls trädgård, Medelhavsmusem, Kungsträdgården (med blommande körsbärsträd), Fotografiska museet, Globen (O`Learys sportbar, megastor), Bonniers kulturhall, Kulturhuset...

Jag hann också äta och dricka gott OCH ta det lugnt. Jag fattar det inte men så är det. Återkommer med rapporter om Fotografiska som jag gilla verkligen mycket. Härliga utställningar.

Vad det gör gott för knopp och kropp ibland att bara göra precis det som man vill. Ingen som jomar, ingen som berättar vad/när/hur, ingen tid att passa. Bara försöka njuta så mycket som man orkar/hinner med...

Och man hinner ganska mycket på 3 dagar ifall man inte håsar.

5 kommentarer:

  1. Fotografiska museet här i Berlin står på min att-besöka-lista med. Det låter som en trevlig liten resa till Stockholm. Och körsbärsträden är ju så vackra.

    SvaraRadera
  2. Hello,

    De va jättehejssan. När du skriver det låter det som världens kulturweekend vilket ju är sant förstås. Lika känner jag en, ingen systers namn nämnd, som skulle uttrycka det en aning mer vulgärt. För det blev som du skriver en tripp med mat och dryck och allmänt njuuut i vårsolen. TACK för det.

    SvaraRadera
  3. Linda,
    Fotografiska i Stockholm var helt super bra och jo det är konstigt hur ett par dagar räcker för att det skall kännas som en liten semester.
    Magnus U,
    tack själv, du var en jättebra värd. Och jag kommer hemskt gärna igen.

    SvaraRadera
  4. de va då int mej du prata om hehheh, men de låter kul, wish I was there dudes ;)

    SvaraRadera
  5. tjaa, Klara, kanske, kanske inte. Jag säger inte mer.

    SvaraRadera