onsdag 23 juli 2014

Heureka

Vi fick låna en sommarstuga av min karls arbetskompis. Ett härligt ställe på en ö i Nagu. Allt var frid och fröjd och vi verkligen njöt.

Men, det är ju ingen skillnad i vilket paradis vi än är i för min karl snarkar  i alla fall. Och han somnar in snabbare än sin egen skugga. Där ligger jag sen och skulle egentligen kunna vrida nacken av honom fast han är helt oskyldig.

Tills jag kom på en fanastisk idé, HEUREKA.

Jag tog sittunderlag, täck och dyna och la mig på terassen för att sova där hela natten. Istället för snarkningar hörde jag havet, vinden, kände dofterna. Det var så bra att jag önskade att den natten aldrig skulle ta slut.

På morgonen vakna jag sist av alla. Vår yngsta stod framför mig och sa bestämt FUSK, HAR DU SOVIT HÄR HELA NATTEN.
Sedan kröp han in under täcket med mig och så sov vi lite till.

Sedan drack vi morgonkaffe på bryggan och vinka glatt åt alla segelbåtar.

2 kommentarer:

  1. fusk sku jag å säga, de låter precis som muminpappan när han ligger i sin hängmatta, sköönt med fina dagar i livet, dom ska man ta vara på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall försöka komma ihåg den dagen när snön yr och den är -30 grader kallt.

      Radera