måndag 11 augusti 2014

Jag är inte särskilt smart

På FB kan man göra alla världen konstiga tester. Vilken färg, nummer, djur, stad är du? Av nån underlig anledning gör jag dessa tester, helt på lek.

Tills en dag när jag gjorde testet om hur smart jag är. Detta svar fick jag ( jag kopiera det)
Du är inte särskilt smart, men det spelar ingen roll. Världen behöver inte bara raketforskare och nobelpristagare i litteratur, den behöver också människor som gör hederligt arbete med sina händer. Och eftersom du inte behöver fundera över lösningen på världens problem, har du tillräckligt med tid för att leva ett lyckligt och nöjt liv.
Plötsligt blev det allvar. Hur kan de dra sådana slutsatser efter 10 frågor som jag VET  att jag svara rätt på. Att jag blev förolämpad.
Jag kan tänka mig att min lillebror kände sig på samma sätt när han skulle göra skolmognadstestet och mamma fräste irriterat åt honom att kan du inte ens rita en ruta.

Tills jag lugnade ner mig och tog saken på rätt sätt

2 kommentarer:

  1. hahahahha jag var ju själva einstein, fan jag kan väl int skriva de rätt. men jag blev glad, för jag känner mej int så smart. men testerna måst ju vara rätt ;) hahahah

    SvaraRadera
  2. Just så, du Einstein, sätt salt på såren bara sätt riktigt mycket, ett kilo salt, Einstein.

    SvaraRadera