onsdag 13 augusti 2014

Ursäkta i hasten

Ursäkta i hasten,
jag skriver med kvasten.
Kvasten är sprucken,
själv är jag drucken.

Så skrev min moster i min minnesbok när jag var ett litet oskyldigt barn, ifall jag någonsin har varit det.
Min mamma skrev så här:

Rosen doftar mest på kvällen,
fjärten genast efter smällen.

Jag var arg på dem och tyckte att de aldrig kunde vara "normala".

Konstigt är det i alla fall hur minnet fungerar.

Nu när vardagen har startat med buller och bång är det en massa  saker man skall komma ihåg. Mitt stackars minne sätts verkligen på prov.
Jag kommer ihåg 35 år gamla dikter men inte min unges hockey-träningar.

Suck! Hur gör ni för att komma ihåg allt som är viktigt?

2 kommentarer:

  1. jag kommer ihåg, när jag sa att jag har sjukt i magen o ville bli hem från skolan, skrev mamma i mitt frånvarohäfte "dacapo i reven" fick gå till skolan o klippa ut sidan som hon skrev på ;) että näin oli silloin

    SvaraRadera
  2. Jo,mor ror kanske inte hemma hos oss.

    SvaraRadera